VORES EGNE HISTORIER

Udover, at vi selvfølgelig har de sædvanlige problemer med at holde masken når vi skal aflevere vores budskab om endnu en ting, vi ikke bruger i vores firma, så har metoden
vist sig ganske effektiv.
Der bliver formentlig lagt en kode ind i systemet, der siger noget i retning af, at denne kunde er fuldstændig uden interesse.

Det forbløffende er, at indtil videre har ingen af de
- i øvrigt høflige og venlige personer vi har snakket med forstået at svare igen på Vi bruger ikke....
De sidder antageligt med et skema med typiske kundesvar og modspørgsmål, og på det skema findes (endnu ikke) et Vi bruger ikke...gensvar. De bruger det ikke.


Med venlig hilsen

Mogens Nørgaard.
Direktør (Snurretop, Spin Doctor, ...)

Hygiejnefirmaet

Jeg: (DBA i Miracle) Det er Flemming

Christine: Goddag jeg hedder Christine, jeg ringer fra XX hygiejne
artikler,  jeg kan se at i har overtaget Lenio i Århus, (herefter en
snak omkring dette og så hygiejne ting) så hvem tager sig nu af indkøb
af hygiejne artikler.

Jeg: Ja, det er rigtigt at vi har overtaget Lenio men vi bruger ikke hygiejne.

Christine: Nej, men det sådan noget som sæbe og lignende hygiejne artikler.

Jeg: Ok men vi bruger ikke sæbe.

Christine: (for første gang tavs et stykke tid) øhh  nå.

Jeg: men vi bruger "vi bruger ikke" kender du den?

Christine: Næ - hvad er det.

Jeg: Det er vores hjemmeside for at slippe af med telefonsælgere, prøv
at checke den.

Christine: Øh - ok det vil jeg prøve.

Jeg: (forbarmede mig over Christine) Nå, men jeg kan give dig nummeret
til vores blæksprutte, det kan være at hun kan hjælpe dig.

Christine: ok tak jeg prøver hende.

PS.

Lidt senere fik jeg en mail fra Christine.

Hej Flemming

Jeg fik fat i jeres kontordame, der da også efter bogen svarede at I

ikke brugte hygiejne. Jeg forsøgte, men der var ikke så meget at gøre
:)

Venligst,


Christine

---------------------------


Kildevand

Jeg: Miracle, det er Henrik Rasmussen

Hej det er xxx fra water"et eller andet". Den ansvarlige for drikkevarer til jeres personale er han der? Eller det er måske dig?

Jeg: Vores personale må ikke drikke i arbejdstiden.

Jamen, det går da ikke. Bliver de så ikke helt tørlagt.

Jeg: De må kun drikke af hanen.

Så hvis jeg leverer en masse gratis kildevand, så vil I ikke drikke det.

Jeg: Nej, PH-værdien er alt for lav i det skidt.

Ok, så vil jeg ikke forstyrre længerere..dut..dut..dut...

 

Topskat

Jeg: Det er Mogens Nørgaard

Han: Goddaw, det er fra X. Vi kører en kampagne i Malew (det hedder ganske vist Måløv, og han anede det ikke, men skidt - jyske call centre skal sgu' også have lov), hvor vi tilbyder erhvervsledere at nedsætte deres topskat.

Jeg: Jeg bruger ikke topskat.

Han: Nå, ja så må du undskylde. Farvel.


Rengøringsmidler

Må jeg tale med den ansvarlige for indkøb af rengøringsmidler?
Vi bruger ikke rengøringsmidler her.
Så må De undskylde. Farvel.

Det var begyndelsen. En måned senere var jeg i stand til også at fortælle, at vi faktisk ikke engang brugte rengøring, idet vi normalt sad helt stille på kontoret og støvede meget lidt.

Analyse

Vilstrup: Goddag, det er X fra Vilstrup Analyseinstitut. Må jeg tale med den ansvarlige for telefoni i virksomheden?
Mogens: Jah, det må du gerne, men jeg er ikke sikker på du får så meget ud af det. Vi bruger ikke telefoni mere.
Vilstrup: Nå?!
Mogens: Nej, vi er gået over til kortbølgeradioer.
Vilstrup: Nå!
Mogens: Ja, de er jo gratis! Selvfølgelig har vi problemer med at bruge dem over meget lange afstande, men så bruger vi bare kundernes telefon istedet.
Vilstrup: Nå?!
Mogens: Og med den nye amerikanske TETRA-Pack teknologi kan man faktisk kombinere kortbølge og mobiltelefon, så det fungerer rigtigt godt. Samtidig har vi udstyret vore firmabiler med en MOTHERFUCKER af en antenne, så vi virkelig kan sende med stor styrke - selvfølgelig afhængig af, hvor kuperet terrænet er...
Vilstrup: Nå?!
Mogens: Men det bedste af det hele er, at så kan vi også selv bestemme hvordan signalerne blive scramblede...
Vilstrup: Nå?!
Mogens: (sænker stemmen) Jah. Jeg ved ikke om du er klar over det, men vi bliver faktisk alle sammen aflyttet hele tiden...
Vilstrup: Jeg skal ikke tage mere af din tid. Hav en fortsat god dag!

Han fik bare så megatravlt med at komme ud af røret da jeg lavede den sidste med en anelse konspiration i stemmen.

Printere I

Må jeg tale med den ansvarlige for indkøb af printertoner?
Vi bruger ikke printertoner her
Jamen, så må I have brug for blækpatroner til jeres printere?
Næh, vi bruger faktisk slet ikke printere.
Så må De undskylde. Farvel.

Anette prøvede (forgæves) at holde masken nogle uger senere, da en venlig mand ville tale med den ansvarlige for indkøb af papir og konvolutter.
Men andre kan måske bruge den - det er jo da et naturligt mål for en IT-virksomhed, at de ikke bruger papir.

Printere II

Goddag, jeg ringer fra xxx. Jeg har på et tidspunkt lovet at sende jer en æske chokolade, fordi I deltog i en analyse vedr. forbrug af printerpatroner; Kunne jeg komme til at tale med jeres ansvarlige for indkøb af kontorudstyr ?
Hende har vi fyret.
Jamen dog ! Øhh, må jeg så tale med den der nu står for jeres printere ?
Vi bruger ikke printere mere.
Øhhhhh, jamen I HAR da printere, ikke ?
Jo, men vi smider dem ud, efterhånden som de løber tør for blæk.
Øhhhhhhhhhhh, nå, men så farvel da.

Sørensen fik en øl eller to for den her. Vi var imponerede.


Personlig udvikling

Jeg ringer fra firma X. Vi har udvalgt 60 direktører, som vi gerne vil tilbyde et ganske særligt, personligt udviklingsprogram.
Ellers tak - vi bruger ikke personlig udvikling.
Vi har overvejet det, men da vi lever af de samme tre kunder, som lægger et meget stort beløb hos os hver måned,
har vi besluttet os til ikke at gøre noget ved vores personlige udvikling.
Så må De undskylde. Farvel.

Kunder

Jeg vil gerne tilbyde et CRM-program, der kan holde rede på jeres kunderelationer.
Vi bruger ikke kunder her.
Jamen, De kan også bruge programmet til at registrere leads med henblik på at få nye kunder.
Det er faktisk endnu værre end jeg antydede. Vi bruger ikke nye kunder. Vi har nogle ganske få (og meget trofaste) kunder, som vi malker måned efter måned.
Nå, jamen så må De undskylde. Farvel.

Lær-selv CD'er

Jeg ringer fra Børsens Forlag.
Vi vil gerne tilbyde jer nogle lær-selv CD'er til Microsoft Office.

Det lyder interessant.
Har I stadig lær-selv programmerne til WordPerfect 4.2 og SuperCalc 4 som jeg kan huske, at I havde i slutningen af 80erne?
Øh. Nej, det tror jeg ikke, men det vil jeg da gerne undersøge.
Men ellers har vi lær-selv programmer til Microsoft Office på CD'ere.

Vi bruger ikke CD-rom drev her i virksomheden. Vi har 5.25'' diskettedrev.
Jamen, har I ikke en central server?
Vi bruger faktisk slet ikke centrale servere her.
Nå.....
Men hvis du kunne fremskaffe de der SuperCalc og WordPerfect ville det være fint.
Det er ikke fordi vi ikke kender programmerne efter at have brugt dem i snart 17 år.
Det er snarere det, at de nye medarbejdere i virksomheden har lidt svært ved at lære dem.
Jeg er helt sikker på, at vi ikke kan levere programmerne på disketter.
Vi har dem altså kun på CD'ere.

Tror du så - ja, jeg har jo ikke så meget forstand på det, men - tror du så, at man måske kunne putte CD'erne ind i diskette-drevet?
Nej, det tror jeg altså ikke man kan.
Men jeg undersøger det lige og vender tilbage. Farvel.


Vi har ikke hørt fra dem siden.

Aviser

Jeg vil gerne tilbyde dem et tre-måneders abonnement på avisen
Vi bruger ikke aviser her.
Jamen så kan jeg tilbyde dem et elektronisk abonnement, så De får nyhederne ind via email!
Jo, men vi bruger faktisk ikke nyheder.
Vi klarer os fint uden.
Det er vores erfaring, at Verden ser langt roligere ud, hvis vi ikke læser nyheder.
Jamen, så må De undskylde. Farvel.

Annoncer

Jeg vil gerne tale med den ansvarlige for firmaets annoncering.
Vi bruger ikke annoncer her.
Jamen, hvordan finder nye kunder så frem til jer?
Vi bruger ikke nye kunder her i virksomheden.
De meget få kunder vi har, kender vores nummer,
og vi forventer faktisk ikke at få nogle nye kunder overhovedet.
Vi regner med at dø med vores kunder.
Jamen så undskylder jeg. Farvel.

Kontormøbler

Jeg vil gerne tale med den ansvarlige for indkøb af kontormøbler.
Det bruger vi ikke her.
Nå, jamen så farvel da.

Efterskrift: Denne ordveksling ordnede vores kontordame Karin, som var ved at blive helt skrap til teknikken.

Indeklima

Jeg vil gerne tale med den ansvarlige for virksomhedens indeklima.
Det er med henblik på en undersøgelse vi udfører for et ingeniørfirma.
Vi kan så på baggrund af Deres svar tilbyde et uforpligtende besøg af vore konsulenter.

Vi bruger ikke indeklima i vores virksomhed.
Jamen så må De undskylde. Farvel.

Efterskrift: Vores administrerende direktør så meget selvtilfreds ud, da han selv stod for denne ordveksling.
Det var hans første forsøg, men det gik rigtigt godt, synes vi.

Belysning

Jeg vil gerne tale med den ansvarlige for indkøb af belysning.
Vi bruger ikke belysning i vores virksomhed.
Jamen, jeg taler om sådan noget som lysstofrør - altså ovenbelysning?!
Det forstår jeg godt.
Men sagen er, at vi har ovenlysvinduer, og derudover har nogle skærme til PC'erne
med meget kraftig lysvirkning, så vi bruger simpelthen ikke ovenbelysning.
Det er i orden. Farvel.

Telefoni I

Jeg vil gerne tale med den ansvarlige for indkøb af telefoni-udstyr.
Vi bruger ikke telefoni i vores firma
Hvordan ringer I så ud?
Vi ringer aldrig - vi er bare nogle få piger, der sidder på kontoret hele dagen.
Hvad så når folk skal ringe til jer?
Det sker aldrig.
Så må De undskylde - farvel.

Igen vores kontordame Karin.

Telefoni II

Jeg vil gerne tale med den ansvarlige for indkøb af telefoni-udstyr.
Vi bruger næsten ikke telefoni i vores firma - vi kommunikerer stort set kun via e-mails
Så må De undskylde - farvel.

Michael Möllers debut indenfor denne ædle sportsgren...
(Formentlig den samme sælger som ovenfor, men flere måneder senere - de opgiver ikke så let !)

Computere

Hej, det er Maja fra Dataform - jeg vil gerne tale med én, der bruger computer?
Vi bruger ikke computere i vores firma.
Ja, så bliver det nok lidt svært... farvel.

Lidt senere ringede Maja til en anden medarbejder i firmaet og fik nøjagtigt samme besked af ham.
Helt uafhængigt, i øvrigt - vi befandt os mange km fra hinanden.
Men vi har mind-share i vores virksomhed, ja vi har så.

Netværk

Jeg vil gerne tale med den ansvarlige for indkøb af netværk i jeres virksomhed.
Vi bruger ikke netværk - vi har bare en række bærbare, som står rundt om på bordene.
Så må du undskylde. Farvel.

Den ordnede Peter Sørensen fra vores firma.
Det var så hans debut, men det gik da fint.

Erhvervsregistrering

Jeg vil gerne tale med den person i firmaet, der er ansvarlig for erhvervsregistrering.
Vi bruger ikke erhvervsregistrering.
Jamen, hvordan finder kunderne jer så?
De ved hvem vi er.
Jamen, hvad med nye kunder?
Der er ingen nye kunder. Kun de gamle. Og de kender os.
Nå, jamen så er der nok ikke så meget at sælge til jer. Farvel.
Farvel.

Den tekniske direktør kan endnu.

Mobiltelefoner

Jeg vil gerne tale med den ansvarlige for firmaets indkøb af mobiltelefoner.
Vi bruger ikke mobiltelefoner.
Jamen, hvordan klarer I jer uden mobiltelefoner?
Vi har en fastnet-telefon, som vore kunder kender nummeret på.
Så må De undskylde. Farvel.
Farvel.

Yngste mand i firmaet (og sikkert i branchen) var meget stolt bagefter.

Brændstof

Analyseinstitut: "Må jeg tale med en person hos Jer der er over 18 og køber brændstof til bil?"
Næh... vi bruger cykler her. Vi er meget miljø bevidste
Analyseinstitut: "Nåh, men så har jeg vist ikke mere..."

Möller igen - denne gang lød vedkommende faktisk en anelse fornærmet...

 


This page was last updated on 19 Apr 2015.  Please mail comments, critics and ideas to WebMaster@ViBrugerIkke.dk.